Obec Heřmanov
Obec v současném pojetí a právním postavení vznikla jako součást obecního zřízení na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení). Právní postavení obcí je zakotveno primárně základním zákonem státu - Ústavou České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.). Obecní zřízení v současné době upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
Nejvyšším orgánem obce je sedmičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní.
Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce.
Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory.
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obecní úřad Heřmanov, Heřmanov 13, 405 02 Heřmanov
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Heřmanov, Heřmanov 13, 405 02 Heřmanov
4.3 Úřední hodiny
https://www.hermanov.cz/obecni-urad/
4.4 Telefonní čísla
https://www.hermanov.cz/obecni-urad/
https://www.hermanov.cz/lide-na-urade/
4.5 Adresa internetových stránek
https://www.hermanov.cz/
4.6 Adresa podatelny
https://www.hermanov.cz/obecni-urad/
Přehled technických nosičů dat, na kterých přijímáme dokumenty v elektronické podobě: USB flash disk, CD, DVD
4.7 Elektronická adresa podatelny
info@hermanov.cz
4.8 Datová schránka
yejbtf6
Na účet uvedený na https://www.hermanov.cz/obecni-urad/ nebo osobně na pokladně úřadu.
Platby v hotovosti lze uhradit na pokladně úřadu v úředních hodinách.
00261327
Obec Heřmanov není plátcem z přidané hodnoty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Územní plán obce
Rozpočtový výhled obce
Povodňový plán
Program rozvoje obce
Zpráva o přezkoumání hospodaření obce
8.2 Rozpočet
https://www.hermanov.cz/rozpocet/
Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu úřadu (viz bod 4.1).
Za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu (viz bod 4.7), nebo do datové schránky (viz bod 4.8).
veškeré kontakty jsou vedeny na adrese: https://www.hermanov.cz/obecni-urad/
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky.
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
11.2 Vydané právní předpisy
Obecně závazné vyhlášky a nařízení
Právní předpisy obce a jejich evidence jsou k nahlédnutí na obecním úřadě
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
Obec v této době nemá uzavřenu žádnou smlouvu o poskytnutí výhradní licence.